sunnuntai 30. tammikuuta 2011

Tyttären synttärimekko

 Ompelin tyttärelleni tämän mekon hänen 2-vuotissyntymäpäivilleen. Hän piti tästä niin paljon, ettei olisi halunnut ottaa pois päältään kun sitä oli sovitettu ja parina päivänä on pyytänyt saada laittaa päälleen, mutta olen sanonut, että parempi odottaa juhlia ja sitten juhlien jälkeen saa pitää päällä vähän useamminkin.

Olen kyllä tyytyväinen tähän mekkoon, siitä tuli juuri niin ihana kuin kuvittelinkin. Ja ompelemisessa oli vain vähän päänvaivaa ja sekin vain sen vuoksi, että halusin välttämättä tehdä tuon helman sisemmän osan kankaasta, jota ei ollut aivan tarpeeksi. Se piti sitten tehdä vähän useammasta osasta, mutta se sujui yllättäen ihan hyvin. Ainoastaan vetoketjun kanssa oli pientä hämminkiä, mutta tätä mekkoa tehdessä ei tarvinnut purkaa mitään kertaakaan ja sellainen aina lämmittää mieltä.

Mekon kaava on Ottobresta 3/2007. Kankaat kirpuilta.


15 kommenttia:

  1. Aivan valloittavan ihana oli mekko ja synttärisankari! <3

    VastaaPoista
  2. Kaunis on mekko. Tuollainen "nenäliinahelma" (suora käännös englannista, mikä lie oikea suomennos) sopii pienille tytöille ihanasti. Kesällä paljain jaloin helmat ja tukka hulmuten nurmikolla juoksu tuli ekana mieleen :)

    VastaaPoista
  3. Täytyy vielä tännekin kirjoittaa, että aivan upea tuli kyllä tuosta mekosta! Kankaat laskeutuu kauniisti, ihanat värit ja malli. Olikos tästä niitä isompia kokojakin?

    VastaaPoista
  4. Kyllä se purkaminen ja kiroilu yleensä kuuluu asiaan, kun ommellaan ;O). Nimimerkillä mies on aina ihmetellyt, että miksi ompelemisessa täytyy niin paljon noitua.

    VastaaPoista
  5. Niin kaunis mekko sekä malliltaan että kankailtaan. AIVAN IHANA! :)

    VastaaPoista
  6. Kiitos kivoista kommenteista! Lisäsin vielä kuvan, jossa mekko on tyttäreni päällä. Olen kyllä tosi tyytyväinen tähän mekkoon itsekin. Helmat ovat aika pitkät, muttei niihin pahasti kompuroitu ja synttärit sujuivat hyvin :)

    VastaaPoista
  7. Mekkokangas näyttää sellaiselta että tekis mieli hypistellä kysymyksellä onkohan se viskoosia vai puuvillaa? Ainakin se on hieno! Ja sopii erinomaisesti kantajalleen. Kesälläkin vielä mahtuu.

    VastaaPoista
  8. Ei tullu voikukkia sitten, mutta tuli tosi hieno! Ja hieno tyttö!

    VastaaPoista
  9. Maisa, mä olen kanssa miettinyt onko tämä viskoosia vai puuvillaa! Luulen, että ehkä viskoosia, mutta olen vähän huono tunnistamaan materiaaleja. Pitäisikin opetella jotenkin tunnistamaan kun lähes kaikki kankaat hankkii kirpputoreilta.
    Ja Liina, en raaskinut sitä voikukkakangasta silputa :)

    VastaaPoista
  10. ahaa, nyt tajusin vasta että siinä tuo sisempi helma on pyöreä! Mie oon omasta päästä tehnyt ilman kaavoja (kopioimalla jostain mielikuvasta jossain blogissa :D ) ja oon tehny helmat silleen et molemmat on tuommoset kulmikkaat, mut eri kohdissa kulmat.
    Tosi ihana mekko! Tekee mieli tehdä lisää tanssimekkoja tytölle :)

    VastaaPoista
  11. inkeroinen, ajattelinkin, että se sun tekemä oli erinäköinen! :) toimii siis niinkin että molemmat helmat kulmikkaita :)

    VastaaPoista
  12. Voooi, ny pitää tehdä reissu kirjasolle, jos siellä olisi tuo Ottobre. Itseltäni ei taida löytyä. Olen hassuna huivimekkoihin, mua aikaisemmin olen tehny vain kolmesta huivista, kun taas pienelle tytölle (miksei isommallekin) tuo yläosa on pukevampi.

    -Paula

    VastaaPoista
  13. Paula, toivottavasti löytyy ottobre kirjastosta, tämä on kyllä tosi ihana malli :) Siinä ottobressa tämä mekko ei kyllä mun mielestä ollut toteutettu parhaasta mahdollisesta kankaasta, näyttää se ottobren mekko vähän tönköltä, tähän mekkoon sopii mielestäni paremmin tuollainen laskeutuva kangas.

    VastaaPoista
  14. Voi kuinka suloinen mekko, tosi kaunis malli.

    VastaaPoista
  15. Todella suloinen mekko ja kaunis tuo malli.:)

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit!