tiistai 8. helmikuuta 2011

Äidiltä tyttärelle

Minun on jo pitkään pitänyt tehdä vanhasta topistani tyttärelleni paita. Jokin aika sitten Handmade Hippu -blogissa näin topista tehdyn paidan ja se sitten innoitti vihdoin toteuttamaan suunnitelman. Toppi oli Only-merkkinen ja se on ollut minulla iät ja ajat, luultavasti yli kymmenen vuotta. Toppi oli sellainen liian lyhyt ja leveä, joten sitä en paljoa muistaakseni edes käyttänyt, mutta kuviosta olen tykännyt niin paljon, että olen toppia säilyttänyt kaikki nämä vuodet.




Kuvauksissa tyttärelläni oli päässään kirpparilta joskus löydetty lippahuivi ja Metsolan lierihattu. Ruskeat legginsit tein samalla innolla kuin paidankin.

Paidan kaava on Ottobresta 6/2009 ja hihojen joustofrotee on muistaakseni Kestovaippakaupasta joskus aikoinaan ostettu. Resorit on palasta, jonka Elina on joskus kirpparilta löytänyt (kiitos!).

Legginsit ovat Jofotexin ekopuuvillatrikoota ja kaava on Ottobresta 6/2009 muokattu.

Olen todella tyytyväinen, että tein tämän paidan. Harmi, että pian se jo jää pieneksi. Topista ei saanut isompaa kokoa. Mutta hyvä siis, että tuli tehtyä nyt vielä kun mahtuu tämän kokoinen paita! Tätä paitaa pitääkin nyt käyttää paljon vielä kun se mahtuu.

Viimeiseksi vielä vähän lähempi kuva paidan materiaaleista.

9 kommenttia:

  1. Voi kunpa olisi jo se saumuri. Kiva paita, söpö malli!

    VastaaPoista
  2. Tyttäresi on ihan kaksvuotiaan näköinen. Onnittelut!

    VastaaPoista
  3. Liina, pitäiskös mun tuoda sulle mun vanha vähän lainaan?
    Maisa, kiitos! :)

    VastaaPoista
  4. Tämähän on tosi hieno! Sopivat kaikaiden värit tosi hyvin yhteen :)

    VastaaPoista
  5. Ei kestä kiittää :) Mukavaa, että resorille löytyi käyttöä näin hienossa paidassa!

    VastaaPoista
  6. Hmm, tulikohan mun kommentti perille ollenkaan?

    VastaaPoista
  7. Ei ilmeisesti... kommentoin eilen, että mulla on ollut samasta topista ja toisesta samanlaisesta eri kuosilla leikattuna jo joitakin kuukausia kaksi mekkoa ompelua odottamassa... Toivottavasti ne vielä vaan menisivät mekkona, sitten kun ehdin ne ompelemaan :)

    VastaaPoista
  8. Anskumari, sun pitää ommella ne pikapikaa :) Ja jos eivät mekkona mene, niin ehkä tunikana ainakin :)

    VastaaPoista
  9. Uu, onko sulla joku vanha saumuri? Kiinnostaa...

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit!