perjantai 4. marraskuuta 2011

Kaijapaita





Tämmöisen tein! Ja yllättävän hyvin onnistui. Olen niin positiivisesti yllättynyt, että heti tekisi mieli tehdä lisää. Ja nyt tulee tunnustus, nimittäin jos ihan totta puhutaan, niin olen vähän ihmetellyt kuinka jotkut teistä jaksavat tehdä niin paljon aplikaatioita, koska minusta ne ovat tuntuneet mahdottoman suuritöisiltä ja vaativilta, mutta nyt kyllä ymmärrän. Tämähän on todella hauskaa ja koukuttavaa!


Kuvaa paidasta olikin sitten vähän vaikeampi saada, kun lintua piiloteltiin. Onneksi se lintu välillä tuli piilostaan.



Paidan kaava on taas Ottobresta 6/2009. Muokkasin yömekon kaavasta, kun se mulla on piirrrettynä. Tummempi violetti trikoo on Nanson trikoota, jota löytyi Rauman Jättirätistä palalaarista ja vaaleampi violetti on samasta kaupasta ihan pakasta. Lintuaplikaation kankaat jostain jämäpaloista. Olen kyllä tyytyväinen lopputulokseen, vaikka lähempää katsoessa huomaakin ne kohdat, joissa vähän olen mokannut. Eli pientä epäsiisteyttä, ja harmaa kangas olisi pitänyt harmaalla langalla siksakata. Ajattelin, että kivat ääriviivat tulisi violetista, muttei se ihan toimi niin. Ja silmän olisin voinut tummemmalla langalla tehdä, mutta tyytyväinen olen tästä huolimatta siis!

Ja sitten vielä viimeiseksi; aplikaatio vai applikaatio?

5 kommenttia:

  1. Viat on sun silmässä, sehän on ihana kaikkineen. Miten saat siksakin noin sileäksi tai ettei se aaltoile tyhmästi kuten mun aplikaatioissa? Olen jopa laittanut tukikangasta alle ja silti tulee aaltoja....

    VastaaPoista
  2. Tosi veikee ja makeen näkönen! Mä sanoisin applikaatio :)

    VastaaPoista
  3. Liina, no en minä tiedä, onko sulla se tukikangas semmoista oikeanlaista, mikä revitään sitten lopuksi irti? Kyllä mullekin tuli pari pientä kuprua kun kangas pääsi jotenkin karkaamaan sen tukikankaan edelle, tai jotain... Unikuun blogissa on tosi hyvä ohje aplikointiin, siellä oli myös jotain neuvoja ja mahdollisia syitä siihen aaltoiluun.
    http://terapiahuone.blogspot.com/p/aplikoinnin-lyhyt-oppimaara.html

    Ja Katja, kiitos :)

    VastaaPoista
  4. Liinalle suosittelisin myös esim. Eurokankaasta saatavaa kaksipuoleista liimatukikangasta, joka jää applikoinnin ja alukankaan väliin loppuiäkseen. Sillä ei saa kupruamaan vaikka yrittäisi. Ainoa ongelma sen kanssa on, että se loppuu jossain vaiheessa kesken, kun oikein innostuu :)
    Mitä tulee oikeinkirjoitukseen, minä kirjoittaisin että "applikaatio". Kun se on kuitenkin lainasana.
    Ja paita, se on ihana!

    VastaaPoista
  5. Kyllä se sellaista oikeaoppista on se tukikankaani, ehkä voin säätää ompelukonetta vielä. Kiitos vinkistä Anne, liimatukikangas voisi olla oivaa.

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit!