sunnuntai 15. joulukuuta 2013

Isänpäiväsukat



Neuloin miehelleni (joka kuluttaa villasukat puhki tosi nopeasti) isänpäiväksi villasukat. Kun vihdoin saatiin sukista kuvat ne olivat jo aivan käytössä nukkaantuneet ja kerran pestytkin, mutta saatiinhan ne tännekin muistiin.


Malli: The Jogless Hiking Sock (muunneltuna)
Puikot: 3,5 mm pyöröt


Olen neulonut sukkia varmaan melkein joka talvi sen jälkeen kun niitä olen oppinut neulomaan ja kuitenkin nyt vasta kokeilin varpaista ylöspäin neulottavia sukkia ja Magic Loop -tekniikkaa (onkohan tällä suomenkielistä termiä? Taikasilmukka?) Mielestäni tuo Magic Loop -tekniikka on tosi kätevä, en tiedä käytänkö sukkapuikkoja enää koskaan :D Ja alhaalta ylöspäin on kyllä tosi järkevää, varsinkin kun oon tehnyt niitä jotain "jämälankasukkia" ja joku väri loppunut just vähän ennen kuin toisen sukan kärki on valmis.. Nyt mulla on yhdet sukat puikoilla, siis pyöröpuikoilla ja luulen, että olen löytänyt täydellisen ohjeen kantapään neulomiseen! Se on mahtavaa, mutta siitä sitten myöhemmin lisää.

1 kommentti:

  1. Tosi söpöset sukat, varsinkin väritys! Lisäsin blogisi linkin omaamme, tervetuloa vierailulle!!
    Hienotar ja Tytär

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit!