sunnuntai 22. joulukuuta 2013

Joulukuusi


Tämä postaus löytyy myös Siksaksis-blogista, sillä sain kunnian osallistua heidän joulukalenteriinsa. Iso kiitos Hennille ja Elinalle kutsusta. Todella upeaan seuraan olen päässyt, sen verran ihania postauksia on tullut muilta joulukalenterin kutsuvierailta :)

Meidän kotiin ei joulukuusta ole vielä koskaan hankittu, koska vietämme joulun yleensä mummoloissa, mutta kun tänä vuonna alkoi jo joulukuun alussa kovasti jouluttamaan, niin jonkinlaista kuusta alkoi tehdä omaankin kotiin mieli.

Kohta jo 5-vuotias tyttäremme oli tosi innoissaan tästä meidän perheen "joulukuusesta" ja kun olin saanut kuusen jotenkuten kasaan ja laitoin siihen valosarjan, niin tytär ulkoa tullessaan aivan haltioitui. Ovensuusta kuului vaan pitkä "oooh" ja sen jälkeen "Oi äiti! Mä olen niiin ylpeä susta!" :D Kyllä tuntui hyvältä. Ehkä ensi joulunakin laitetaan meille tämä joulupuu ja ehkä tytär saa olla vielä ylpeämpi äidistään, jos tämä panostaisi vielä pikkuisen enemmän kuusen koristeluun.  :)






Jostain sitten (netistä) sain ajatuksen tehdä joulukuusen kepeistä. Ideaa haudoin aika pitkään, koska en löytänyt sopivia kepukoita lähimetsästä. Ja sairastellutkin olen nyt joulukuun aikana ihan liikaa, niin monet kivatkin jutut on vain pitänyt jättää tekemättä. Eräänä viikonloppuna isäni katkoi oksasaksilla minulle pienestä pihlajasta oksanpätkät kuusta varten ja juuttinarulla solmin ne toisiinsa kiinni.

Olisin halunnut koristella tämän kuusenkävyillä, muttei mulla ollut niitä, joten koristelin vain niillä mitä kaapeista löytyi. Eli tein koristenauhaa punaisesta paperinarusta, johon pujottelin helmiä ja nappeja ja tein roikkuvia kristallikoristeita, myöskin paperinarusta. Paperinarusta tehty koristenauha on mielestäni tosi ihana, mutta joulupuu olisi kaivannut jotain isompia koristeita sekaan, ne kuusenkävyt olisi ehkä ollut kivoja, tai jotkut pallot. Ensi jouluna sitten entistä ehompana, ehkä.

Alla vielä kuva paljaasta kuusesta ja kuusesta kun siinä oli ne valot, joista tyttäremme haltioitui :)



1 kommentti:

  1. Tämä joulupuu on todella rakennettu. Hienot koristeet!!

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit!